Stäng
På spp.se använder vi cookies  för att få statistik om användningen av vår webbplats och för att ge ytterligare funktioner för dig. Vi kan också använda cookies i samband med marknadsföringen av våra produkter och tjänster. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.

Tekniska frågor om sppfonder.se

Kan du inte logga in på sppfonder.se? Eller måste du kanske gå in och uppdatera din webbläsare? Här svarar vi på frågor om teknik och inloggning.

Frågor om inloggning

Frågor om e-legitimation och BankID

Övriga frågor

  • Hur gör jag för att öppna PDF-filer?

    Våra nedladdningsbara dokument är i filformatet PDF. För att kunna öppna dem måste
    du ha senaste versionen av programmet Acrobat Reader installerat på din dator.
    Acrobat Reader måste även vara den förvalda PDF-läsaren i din webbläsare.

    Hämta Acrobat Reader gratis här.

  • Varför står det bbs.no i adressfältet när jag loggar in med e-legitimation?

    Vi använder oss av en norsk leverantör av säkerhetsprogrammet för e-legitimation. Företaget heter Nets och deras säkerhetsprogram för säker inloggning heter BBS.

  • Varför står det Storebrand ASA (NO) i webbläsarens adressfält?

    SPP ägs av Storebrand ASA och vi använder oss av samma säkerhetslösning. Därför står det Storebrand ASA vid ikonen (i form av ett hänglås) för säker anslutning.

  • Vilka uppgifter kan jag ändra om jag är inloggad på spp.se?

    Under "Min profil" kan du uppdatera eller byta följande:

    • Kontonummer för utbetalningar
    • Telefonnummer
    • E-postadress
    • Lösenord

    Dina adressuppgifter får vi automatiskt om du bor i Sverige och har anmält din adress till Skatteverket. Flyttar du utomlands ber vi dig skriftligen meddela oss din nya adress tillsammans med din namnunderskrift.

    För ändring av utbetalningstid, efterlevandeskydd eller förmånstagarförordnande ber vi dig kontakta oss.

  • Vilka uppgifter kan jag se om jag är inloggad på spp.se?

    Här kan du få information om ditt sparande hos oss. Du får en översikt över ditt kapital liksom information om pensionsutbetalningar.

    Har du en fondförsäkring kan du följa värdeutvecklingen och byta fonder kostnadsfritt.

  • Varför har ni ingen app?

    Istället för app har vi en hemsida som anpassar sig efter skärmens storlek, oavsett om det är på en dator eller en mindre mobilskärm. 

    Går du till spp.se i din mobil kommer hemsidan alltså att anpassas efter mobilen och du kommer att kunna använda hemsidans funktioner precis som vanligt.

    Du som ofta går in på spp.se kan lägga till hemsidan på din hemskärm så att den blir lätt för dig att hitta. Då visas hemsidan precis som en app i din telefon eller surfplatta. 

  • Hur lägger jag till spp.se på min hemskärm på mobilen eller surfplattan?

    Genom att lägga till spp.se som en genväg på din mobil eller surfplatta kan du enkelt nå hemsidan precis som en vanlig app.

    För dig som vill komma direkt till dina inloggade sidor kan du också göra en genväg till själva inloggningssidan.

Behöver du ytterligare hjälp med inloggning, testa inloggningshjälpen eller ring oss så hjälper vi dig.